Poszukujemy osób. Zapoznaj się co u nas słychać w Dev Dzienniku.
color top line
Nie masz konta?  Utwórz nowe konto  lub  zaloguj się

HOT SHOT – The Kindred

“The Kindred” to produkcja wydana przez “Persistent Studios” i “Nkidu Games Inc.” Jest to voxel sandbox city builder / survival, podobny do gry o tytule “Timber and Stone”, z tą jednak różnicą, iż koncentruje się on bardziej na technologii i przemyśle.

W “The Kindred” pomagasz Kin’om którzy uciekli ze swojej ojczyzny przed prześladowcami, przynosząc ze sobą jedynie parę najpotrzebniejszych rzeczy. Wszystko zależy od Ciebie: konstruowanie domów, budowa sieci energetycznych, hodowla zwierząt, uprawa roślin. Kluczowym elementem jest opieka a zarazem rozwój naszej osady i naszych podopiecznych.

Sześcienny świat wygląda dosyć ciekawie

Sześcienny świat wygląda dosyć ciekawie

Jest parę rzeczy, które osobiście stwierdziłem. Jest to ładny trójwymiarowy – sześcienny świat – z dużą ilością żywych kolorów i ich odcieni. W chwili obecnej (wersja alpha 2), można rozwijać swoją wioskę i obserwować tło które zachwyca nas pięknym wschodem / zachodem słońca a także przepiękną nocą. Muzyka jest wręcz kojąca i relaksująca. Oprawia audiowizualna stoi na naprawdę wysokim poziomie.

Do wykonania jakichkolwiek elementów w grze wykonać musimy wiele powtarzalnych schematów. Pomimo, że możemy określić dla każdej postaci funkcję wykonywanego zadania, to każdorazowo musimy wyklikać co musza wykonać. Każdorazowo określić musimy, które pole mają ściąć bądź, który kawałek lasu ma być skarczowany. Powodowało to, że po kilku godzinach gromadzenia dóbr takich jak pożywienie czy surowce nie miałem już chęci i pomysłu nad przemyśleniem dalszych planów dotyczących wioski. W “The Kindred”, jak i w wielu innych produkcjach nie spotkamy tak zwanego Endgame, choć w pewnym momencie pojawia się przesyt. Gra w pełni opiera się na chwilę obecną na naszej kreatywności i przetrwaniu dotyczącym zbierania zasobów choć po wybudowaniu kolejnej farmy, kolejnego domu i rozwinięciu wioski do zadowalającego poziomu okazuje się, że… Co tu dalej robić?

Mówią, że kreatywność kiedyś też się kończy, choć jestem pewien, że zauważymy wiele olśniewających wiosek, które zachwycą nas swoim działaniem i wyglądem. Pamiętajmy jednak o tym, że gra jest dopiero we wczesnej fazie rozwoju czyli w tak zwanym “Early Access”, co pozwala mieć nadzieję, że to nie koniec pomysłów. Fajnym dodatkiem byłoby dodanie przeciwników takich jak zwierzęta bądź prześladowcy Kin’ów, co znacząco utrudniłoby poziom rozgrywki oraz urozmaiciło dalszą rozgrywkę (wiem, wiem, znajdą się tutaj zdecydowani fani kreatywnego budownictwa). Mielibyśmy wtedy większą możliwość planowania strategicznych budynków w wiosce, którą będziemy zarządzać. Trzymam kciuki, że w kolejnych wersjach zostanie to dodane (a może już jest planowane).

Farmy, pola - rolnik!

Farmy, pola – rolnik!

Crafting

Przyjemny i prosty. Mamy łatwy dostęp do przepisów, które są podane nam w fajnej formie. Nie męczymy się przy wyszukiwaniu elementów, które możemy zrobić, nie głowimy się nad tym jak odpowiednie materiały ze sobą połączyć. Każdy schemat ukazuje nam wymaganą ilość materiałów, co znacznie ułatwi nam ustalenie priorytetów zebrania surowców. Wykonywać możemy przeróżne elementy, zaczynając od podstawowych narzędzi, a kończąc na bardziej złożonych elementach takich jak linie energetyczne czy baterie. Pewnym jest, że na samym początku zacząć powinniśmy od stworzenia młotka, siekiery czy kilofa, które umożliwią nam dalszą pracę i aktywny rozwój.

Crafting jest strasznie przyjazny!

Crafting jest bardzo przyjazny!

Podsumowanie

The Kindred nadal jest w tak zwanym “Early Access”. Możemy spodziewać się dużej ilości nowych rozwiązań oraz poprawek błędów, które już na tym etapie produkcji cieżko znaleźć. Relaksująca muzyka, uprawa roślin i zwierząt jest dobrym początkiem w przypadku takiej gry. W najbliższych aktualizacjach chciałbym zobaczyć przeciwników, którzy zdefiniowaliby rozgrywkę i tchnęli w późny gameplay nowe życie. Jesteśmy mocno ciekawi dalszych poczynań twórców i ich planów na przyszłość. Może wy macie jakieś pytania do produkcji? Z chęcią odpowiem na nurtujące was przemyślenia dotyczące tej produkcji.

Ekipa LiveGamers z chęcią usłyszy wasze opinie na temat rozpoczętej serii “Hot Shot” – czyli krótkie pierwsze chwile z grą i jej wstępna ocena w naszym mniemaniu

Jeżeli chcecie więcej…

O autorze

Mikihashi
Mikihashi

Siema! Jestem Mikihashi, ale mówcie mi Miki. Streamuje od 1 lipca 2014 przeważnie symulatory, ale od niedawna też gry indie. Zapraszam też do czytania moich artykułów na LG.

Brak komentarzy

  • Witamy, gość
Tak Nie